Micaela Law at the National University of Lanús Contributions for the eradication of violence for reasons of gender and
DOI:
https://doi.org/10.35305/zf.vi29.200Keywords:
violence, gender, higher educationAbstract
This article aims to first contextualize the approval of compulsory training as part of a process to make violence visible at the social level and in the university system, and its link with a comprehensive policy agenda for the eradication of violence and violence. the promotion of gender equality at the university level based on the case of the National University of Lanús. In the second section, the characteristics of the training provided are shared and finally the specific information on the state of implementation of the Law as of December 2020 at the National University of Lanús is presented and in particular an analysis of the survey that is implemented at the end of the Course aimed at non-teaching workers.Downloads
References
ARZAMENDIA, Laura.; BIAGETTI, Maria y FIGUEROA MACHADO, Lucas. (2017). Mujeres en la acción colectiva. Fenómeno del “Ni una menos”. Villa María: Universidad Nacional de Villa María. Disponible en línea en: http://biblio.unvm.edu.ar/opac_css/doc_num.php?explnum_id=1431
CAROSIO, Alba (2009). “Feminismo latinoamericano: imperativo ético para la emancipación”. En GIRÓN, Alicia (Coord). Género y glogabización. Buenos Aires : Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales - CLACSO
MOLTONI, Rocio (2018). Lo personal es política universitaria. Un análisis de las tramas feministas que originan y componen la Red Interuniversitaria por la igualdad de género y contra las violencias. Tesina de grado, Universidad de Rosario. Disponle en línea en: https://rephip.unr.edu.ar/bitstream/handle/2133/11543/Tesina%20%20Lic.%20Ciencia%20Pol%C3%ADtica%20-%20MOLTONI.pdf?sequence=3&isAllowed=y
RODIGOU, Maite, BLANES Paola y DOMINGUEZ, Alejandra. (2011). Trabajar en la Universidad: (Des) Igualdades de género por transformar. Universidad Nacional de Córdoba.
RODINO, Ana María (2014). Pensar la educación en derechos humanos como política pública. Revista de ciencias sociales, segunda época 129 Nº 25, otoño de 2014, pp. 129-139.
TORLUCCI, Sandra; VAZQUEZ LABA, Vanesa; PÉREZ TORT, Mailén (2019). La segunda reforma universitaria: políticas de género y transversalización en las universidades. REVCOM. Revista científica de la red de carreras de Comunicación Social, núm. 9, 2019 Universidad Nacional de La Plata, Argentina. Disponible en línea en: http://ruge.cin.edu.ar/attachments/article/34/ACFrOgBh34eT2KtBJBzfxCVQ5eSEiEBHEEaVt3n8GJliIjvvulaKacwzebMb7PvjVe3x08KS7NSdmTEpycEoWnNF5IkkkzH7IEIYazm4UqWl_QqRvIeNHlwzl2WQrvZNLTuJQWPVXaWgmh7X_QsS.pdf
Vázquez Laba, Vanesa, Palumbo, Mariana y FERNANDEZ, Carla (2016). ¿Cómo prevenir, sancionar y erradicar la violencia de género en las Universidades? Revista Ciencias Sociales. Facultad de Ciencias Sociales, Universidad de Buenos Aires, 106-115. Disponible en línea en: https://ri.conicet.gov.ar/handle/11336/116307